Biznes

Zalety szkoleń z oceny pracownika

System oceny pracowniczej jest świetnym sposobem, aby zmotywować podległych pracowników. Dzięki niemu, pracownicy mają jasno określone kompetencje i są za nie rozliczani. Świetnie sprawdza się to w przypadku awansowania i dalszego rozwoju w organizacji.

Szkolenie z oceny pracownika – dla kogo i kiedy?

Ten rodzaj szkolenia jest skierowany do pracowników HR oraz osób na stanowisku kierowniczym (zarządzającym pracownikami). Dzięki niemu uczestnicy posiądą wiedzę na temat właściwego wdrażania systemu ocen pracowniczych w organizacji.

Szkolenie z systemu ocen pracowniczych sprawdzi się w organizacji, w której:

– do tej pory system ten nie funkcjonował lub funkcjonował źle przez niedopasowanie narzędzi,
– istnieje podział kompetencji wśród pracowników,
– menadżerowie mają negatywne nastawienie do tego systemu,
– pracownicy mają lekceważące i/lub negatywne nastawienie do tego systemu,
– nie istnieją cele pracowników,
– nie ma określonej ścieżki rozwoju,
– “zaciera się” odpowiedzialność za ocenę pracowników, menadżerów i pracowników HR.

Zalety szkoleń z oceny pracownika

Po zakończeniu szkolenia, uczestnik będzie posiadał bogatą wiedzę na temat wdrożenia systemu oceny pracowniczej. Wiadomym jest, że zmotywowany pracownik będzie pracował efektywniej oraz polepszy się, jakość wykonywanej pracy.

Do zalet szkolenia należą:

– poznanie przez uczestnika sposobów ustalenia celów pracowniczych w danej organizacji,
– uczestnik będzie wiedział, jak zdefiniować kompetencje, aby móc później je odpowiednio ocenić,
– uczestnik pozna sposoby tworzenia karty oceny,
– uczestnik zapozna się ze sposobami przeprowadzania rozmów oceniających,
– uczestnik zdobędzie wiedzę, w jaki sposób stworzyć ścieżkę rozwoju kariery podległych mu pracowników.

Metodyka szkoleń z oceny pracowniczej

Szkolenia mają charakter warsztatowy. Najpierw wprowadzamy uczestnika w tematykę. Wyjaśniamy podstawowe pojęcia, definicje i teorie. Następnie, przechodzimy do części praktycznej.

W części praktycznej wykorzystywane są następujące metody szkoleń:

1. case study,

2. prowadzimy aktywną dyskusję (symulacja rozmowy oceniającej),

3. oglądamy filmy i nagrania, a następnie analizujemy je.

Szkolenie z oceny pracownika jest organizowane w danych miastach. Możemy zaprosić szkoleniowca do swojego biura. Szkolenie też może zostać przeprowadzone online.

Artykuł powstał w oparciu o materiały znalezione na sebastiantrzaska.pl

Share:
2016.org zobacz leinfor.pl