Jak wybrać drukarkę i skaner do home office?
Home office to nie tylko firmowy laptop i biurko. Niezależnie od tego, czy mówimy o okazjonalnej pracy zdalnej, czy o regularnym prowadzeniu firmy z domu na własny rachunek, sprzęty biurowe, takie jak skaner i drukarka, szybko mogą okazać się niezbędne. Sprawdź, jak wybrać te urządzenia, i raz na zawsze zapomnij o bieganiu z każdym dokumentem do punktu ksero.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jak wybrać drukarkę do domu?
- Jaki skaner sprawdzi się w warunkach domowych?
- Jakie zalety mają urządzenia wielofunkcyjne?
Drukarka do domu – na co zwracać uwagę?
Zanim dodasz do koszyka drukarkę, z której chcesz korzystać w swoim domowym biurze, sprawdź kilka informacji technicznych. Pierwsza decyzja, którą musisz podjąć, to czy wybrać drukarkę laserową, czy atramentową. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że drukarki atramentowe są lepsze, jeśli planujesz drukować dużo zdjęć czy grafik. W wypadku dokumentów tekstowych warto postawić na drukarkę laserową. Ten rodzaj urządzenia najbardziej opłaca się też, gdy drukujesz więcej. Będzie zatem dobrym wyborem, jeśli np. prowadzisz jednoosobową firmę, jako freelancer pracujesz na stałe w domu lub po prostu gdy często korzystasz z urządzenia, bo np. również Twoje dziecko drukuje sporo materiałów do szkoły. Do sporadycznego użytku lepszym wyborem może natomiast być drukarka atramentowa.
Zastanów się też, czy potrzebujesz drukarki kolorowej, czy może do home office wystarczy ci ta monochromatyczna. Jeżeli drukujesz głównie dokumenty, być może nie ma sensu inwestować w kolor. Kupując drukarkę do laptopa, zwróć też uwagę, czy urządzenie jest wyposażone w moduł Wi-Fi do drukowania bezprzewodowego.
Jaki skaner do użytku domowego?
Chcesz skanować dokumenty w warunkach domowych? Do takich zastosowań najlepiej sprawdzi się skaner płaski, tzn. taki ze szklaną płytą i pokrywą. Najwygodniej jest wybrać model z automatycznym podajnikiem. Do skanowania większych ilości materiałów lepsze są tzw. skanery szczelinowe, które pracują nieco szybciej. Inna opcją do zastosowania w Twoim home office jest skaner ręczny, którym przesuwasz po kartce. Jeśli wybierzesz urządzenie mobilne, będziesz je też mógł zabrać np. w podróż służbową, co w niektórych zawodach stanowi ważny atut.
W wypadku gdy skanera będziesz używać sporadycznie i głównie do dokumentów tekstowych, powinien wystarczyć Ci podstawowy model o niedużej wydajności. Jeżeli natomiast planujesz skanować zdjęcia i kluczowa jest dla Ciebie jakość obrazu, warto zainwestować w urządzenie o lepszych parametrach, tj. o dużej rozdzielczości i z lampą fluorescencyjną zamiast zwykłych LED-ów.
A może urządzenie wielofunkcyjne?
Osoby, które w swoim home office dysponują ograniczonym miejscem lub po prostu i tak planują zakup obu powyższych sprzętów, powinny zwrócić uwagę na urządzenia wielofunkcyjne. To najczęściej nawet nie 2, a 3 w 1: drukarka, skaner i ksero. Dostępne obecnie na rynku urządzenia wielofunkcyjne w niczym nie przypominają wielkich maszyn sprzed lat, które zajmowały pół biurka. Co więcej – te bezprzewodowe mogą nawet stać daleko od niego, nie zabierając cennego obszaru roboczego. Wygodnym rozwiązaniem jest też opcja automatycznego wydruku dwustronnego. Małe urządzenie wielofunkcyjne sprawdzi się zwłaszcza wtedy, gdy drukujesz niewiele – będzie doskonałym rozwiązaniem na okazjonalną pracę zdalną i do domowych zastosowań.
Chcesz wyposażyć swoje domowe biuro w drukarkę, skaner lub urządzenie wielofunkcyjne? Zajrzyj na stronę: https://allegro.pl/kategoria/drukarki-i-skanery-4578 i wybierz model dla siebie.